تا به حال به این فکر کرده اید که اگر چراغ خودرو نبود چه غوغایی به پا می شد؟ چشم هایتان را ببندید و برای چند دقیقه خودتان را به عنوان یک خودروی بی چراغ، در شبی تاریک و در شهری بی چراغ تجسم کنید! در کجای این بیراهه قرار گرفتید؟! حتی تصورش هم سخت است، که چه غوغایی به پا می شود. جدا از کنترل عملکرد مناسب خودروی خود، کنترل خودروهای دیگر را هم بر هم میزدید. به گونه ای که همه رانندگان کنترل خودروی خود را از دست می دادند. در این مقاله می خواهیم شما را با چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو و خرید چراغ خودروی باکیفیت آشنا کنیم.

بخار چراغ خودرو چگونه ایجاد می شود؟

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

بخار شدن چراغ های خودرو امری طبیعی است و بارها شاهد این اتفاق خواهید شد. ممکن است تا به حال از خود پرسیده باشید، بخار چراغ خودرو چگونه ایجاد می شود؟ چرا با وجود اینکه چراغ های خودرو سرپوشیده هستند، باز هم بخار می کنند؟ در واقع دلایل وعوامل زیادی وجود دارد. حال یکسری از عواملی که منجر به ایجاد بخار در چراغ های خودرو می شود را برای شما بیان می کنیم.

مهم ترین عوامل پدید آورنده بخار:

رانندگی در هواهای سرد و مرطوب یکی از مهم ترین عوامل پدید آورنده بخار در چراغ خودرو به شمار می رود.  البته توجه داشته باشید که ایجاد بخار می تواند زمانی که چراغ ها خاموش هستند، نیز به وجود بیاید. چنانچه بعد از رانندگی لامپ ها هنوز گرم هستند. و این گرمای باقی‌مانده از طریق منافذ موجود در شیشه های چراغ، با هوای بیرون واکنش ایجاد کرده و منجر به ایجاد چگالش و بخار خواهد شد. در واقع در هوا های سرد و مرطوب این اتفاق بیشتر پیش می آید. همچنین از جمله دلایل دیگری که منجر به ایجاد بخار خواهد شد می توان به رانندگی در هوای بارانی و شستن خودرو در کارواش ها اشاره نمود.

حتما مطالعه فرمایید: هر آنچه که باید در مورد لاستیک بدانید!

تاثیرات منفی بخار شدن و کدری چراغ خودرو

اگر شخصی عینکی هستید این موضوع را راحت تر می توانید درک کنید. به عنوان مثال اگر توجه داشته باشید افراد عینکی وقتی ماسک میزنند و یا در هوای مرطوب و سرد قرار می گیرند، عینکشان بخارمی کند. و تا زمانی که آن را پاک نکنند سطح دیدشان به اختلال می افتد و شیشه های عینکشان کدر می شود. اگر این بخارها را پس از طی مدتی زیاد پاک نکنیم به لکه تبدیل می شوند. و این لکه ها بعدها به سختی پاک خواهند شد. شیشه های چراغ های خودرو نیز به همین شکل هستند و زمانی که بخار می کنند، سطح کیفیت نور را کاهش می دهند.

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

بارزترین اثرات منفی

طبق آنچه گفته شد بخار شدن سبب می شود تا سطح کیفیت نور خودرو کاهش پیدا کند. این کاهش کیفیت نور چراغ ها می تواند شما را در دید درست و مناسب در جاده ها دچار مشکل کند و حتی می تواند شما را منجر به تصادف کند. تصادف هایی که می تواند سلامت جانی و مالی راننده را به خطر انداخته و حتی آثار زیانبار و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. چنانچه نوردهی قوی و مناسب تاثیر زیادی در رانندگی دقیق و درست در جاده های تاریک و مه آلود دارد. همچنین شایان ذکر است که بدانید حتما باید منافذی کم در بالا و پایین چراغ های جلو وجود داشته باشد. چنانچه این منافذ اختلاف فشار را به تعادل می رساند. اگر این منافذ وجود نداشته باشد، می تواند سبب خرابی و شکسته شدن کل مونتاژ شود.

اما نیازی نیست نگران باشید چنانچه به سیستم داخلی خودرو آسیبی نمی رساند. و این بخار شدن هم مشکلی چندان دشوار نیست چون به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید با روش هایی که به شما پیشنهاد می کنیم این مشکل را رفع کنید. در ادامه مطلب روش های آسان و سریعی را برای رفع این مشکل به شما معرفی و آموزش خواهیم داد.

 مقایسه چراغ های خودرو در حالت عادی و زمانی که بخار کرده است:

همانطور که اشاره کردیم یکی از تاثیرات منفی بخار داخل چراغ خودرو، کاهش سطح کیفیت نور می باشد. در قالب تصویر زیر با توجه به آزمایشی که صورت گرفته، میزان سطح کیفیت نور را در حالت عادی برای شما نشان داده ایم. اگر داخل چراغ خودرو بخار وجود داشته باشد، کیفیت نور کاهش یافته و سطح کیفیت چراغ ها از عادی خارج می شود. به طوری که هرچه میزان بخار بیشتر کیفیت کمتر خواهد شد.

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

  • یکی از ساده ترین و سریع ترین راهکار ها استفاده از سشوار می باشد. شما می توانید در عرض چند دقیقه و در منزل خود بخار داخل چراغ را از بین ببرید. البته توجه داشته باشید که اصلا نباید درجه حرارت سشوار بالا باشد.
  • ممکن است منافذ اضافی زیادی در میان شیشه های چراغ وجود داشته باشد. به همین منظور برای آب بندی این منافذ می توانید از چسب مخصوص آب بندی کاسپین استفاده کنید. این می تواند یک روش ماندگار و کم هزینه برای از ناپدید شدن بخار ها به مدت زمان زیادی شود.
  • رانندگی کردن با چراغ های روشن و گرمای حاصله از لامپ ها می تواند سبب شود که تا بخاری به وجود نیاید و بخار های موجودی هم از بین روند.
  • زمانی که خودروی خود را می شویید یا به کارواش می برید. اطراف چراغ خودرو را با یک وسیله یا کیسه فریزر بپوشانید، تا آب به داخل چراغ خودرو وارد نشود. البته برای این کار استفاده از چسب کاسپین یا آکواریوم می تواند کارسازتر و مطمئن تر باشد.
  • چراغ های پایین و بالای خودرویتان را به طور همزمان به مدت 20 الی 30 دقیقه روشن نگه دارید. به مرور بخار های موجودی کم شده و از بین می روند.
چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

حتما بخوانید: نگه داری صحیح خودرو

چسب آب بندی چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

اگر با وجود بهره گیری از راه های پیشگیری از بخار شدن، شاهد رطوبت و بخار زیاد در مدت زمان های کم در چراغ های خودروی خود شدید. به احتمال زیاد منافذ اضافی زیادی در میان شیشه های چراغ وجود دارد. یکی از راه های کارساز و کم هزینه برای رفع این مشکل و به حداقل رساندن بخار و چگالش، استفاده از چسپ آب بندی می باشد. در ادامه مقاله یکی از بهترین برندهای چسب آب بندی  و با مناسب ترین قیمت را به شما معرفی می کنیم…

چسپ آب بندی کاسپین

چسب سیلیکون مشکی کاسپین محصولی از شرکت کاسپین می باشد. این محصول به عنوان یک درزگیر و آب گیرکننده قوی و باکیفیت برای شیشه ها به شمار می رود. جالب است بدانید این چسب از کاربردهای متعددی علاوه بر استفاده از شیشه چراغ های خودرو نیز برخوردار می باشد. به عنوان مثال می توانید از آن برای آب بندی کابینت و شیشه و … نیز بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید آنلاین چسپ کاسپین می توانید گالری و مشخصات این محصول را از فروشگاه آنلاین قطعات خودرو ماشین پلاس مشاهده نمایید.

آموزش تصویری از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین

در این ویدیو آموزشی یک روش آسان، سریع و بدون خطر را برای از بین بردن رطوبت و بخار چراغ خودرو به شما آموزش می دهیم. اگر می خواهید این کار را در خانه و بدون نیاز به مکانیک انجام دهید، ویدیوی آموزشی زیر را حتما از دست ندهید. امیدواریم از دیدن این ویدیو لذت برده و برای شما مفید باشد.

نمایندگی فروش چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

همانطور که می دانید اکثریت تصادفات خیابانی که صورت می گیرد، به شکستن چراغ خودرو و سپر خودرو و … منجر می شود. به همین منظور استفاده و خرید چراغ خودروی باکیفیت و با اصالت برای رانندگان از ضرورت بالایی برخوردار می باشد. البته این روزها چراغ خودروهای بی کیفیت و تقلبی زیادی وارد بازار شده است و تشخیص جنس اصلی کاری دشوار می باشد. به همین سبب به شما توصیه می کنیم که در خرید این قطعه دقت زیادی به خرج دهید و از مراکز خرید معتبری خرید خود را انجام دهید. همچنین تا حد الامکان با مشاوره با کارشناسان مکانیکی این قطعه را انتخاب نمایید. فروشگاه آنلاین قطعات خودرو ماشین پلاس یکی از معتبرترین نمایندگی های فروش آنلاین چراغ خودرو در انواع برندهای متنوع، برای تمامی خودروهای ایرانی و خارجی زیر قیمت بازار می باشد.

حتما مطالعه فرمایید: ضد یخ و هر آنچه باید در رابطه با ضد یخ دانست!

سخن پایانی

طبق آنچه در این مقاله برای شما بیان کردیم، دیگر نیازی نیست بابت رطوبت و بخار چراغ های خودروی خود نگران باشید. چنانچه می توانید با راهکارهای پیشنهادی به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکل را رفع کنید. همانطور که می دانید چراغ خودرو یکی از قطعات پراهمیت در خودرو به شمار می رود. به طوری که هم نقش تجلی بخش دهنده، هم آگاه ساز کننده و  هم ایمن ساز کننده را در خودرو ایفا می کند. بنابراین باید در خرید و نحوه صحیح نگه داری از این قطعه دقت زیادی به خرج دهید.