خودرو ها یکی از پیچیده ترین سیستم های امروزی محسوب می شوند که روز به روز آپدیت شده و بخش های جدیدی به ان افزوده خواهد شد. فلایویل یکی از مهمترین قطعات یدکی خودرو می باشد که قدرت موتور را گرفته و به گیربکس منتقل می کند. اگر توجه کرده باشید فلایویل یک واژه انگلیسی می باشد که اگر آن را بخش بخش کنید معنی لغوی آن را بهتر درک می کنید چرا که این کلمه از دو بخش fly + wheel تشکیل شده است و به همین منظور در زیان فارسی نیز از لغات چرخ طبار و یا چرخ لنگر در عنوان این قطعه استفاده می شود.

فلایویل پراید

فلایول پراید نیز همانند فلایویل سایر خودرو های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به این خاطر که پس از بررسی های فراوان متوجه شدیم که کاربران زیادی راجع به این قطعه جستجو کرده‌اند تصمیم گرفتیم آن را به صورت مختصر و مفید برای رفع هر سوالی که راجع به این قطعه دارید بیان کنیم پس اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که در مورد فلایویل پراید سوالات فراوانی در ذهن دارید ما را در ادامه این مباحث دنبال نمایید.

برای آگاهی کامل از آخرین اطلاعات روز دنیا راجع به قطعات یدکی خودرو به این صفحه مراجعه کنید

تفاوت فلایویل در انواع خودروهای متفاوت 

فلایویل و هر آنچه باید راجع به فلایویل بدانید

فلایویل و هر آنچه باید راجع به فلایویل بدانید

همانطور که میدانید امروزه خودرو ها به دو دسته کلی خودرو های سبک و سنگین تقسیم کی شوند و قابل توجه است بدانید که این خودرو ها از لحاظ اندازه فلایویل با یکدیگر کاملا متفاوت هستند به گونه ای که فلایویل اتومبیل های سواری با نمونه های سنگین خودرو تفاوت دارد. نکته دیگری که باید در رابطه با تفاوت اندازه فلایویل خودرو های گوناگون بدانید این است که هر چه تعداد سیلندر خودرو ها متفاوت تر باشد، فلایویل آن ها نیز مختلف تر خواهد بود.

افراد زیادی وجود دارند که احساس می کنند اندازه فلایویل ها با تعداد سیلندر ها رابطه مستقیم دارد که در این رابطه مهم است بدانید که این رابطه بر خلاف تصور آن ها کاملا عکس می باشد به طوری که هر چخ تعداد سیلندر های یک خودرو بیشتر باشد اندازه فلایویل می تواند کوچکتر باشد تا فاصله بین محفطه های احتراقی کم شود. در نتیجه این امر نیرو های وارد شده به میل لنگ اتومبیل یه مراتب بیشتر از حالت عادی صورت متراکم و یکنواخت پخش می شود.

خودرو های که سیلندر بیشتری دارند نیازمند فلایویل بزرگ نیستند چرا که وظیفه این قطعه به عنوان یک منبع ذخیره انرژی در این اتومبیل ها نسبت به گونه هایی که سیلندر کمی دارند کاهش پیدا کرده و موتور خودرو با ریتم آرام تری کار خواهد کرد.

چگونگی عملکرد فلایویل

فلایویل یا یه عبارت فارسی چرخ طبار تقریبا به شکل یک بشقاب می باشد که عمدتا از وزن زیادی نیز برخوردار می باشد و جزو قطعات سنگین وزن خودرو بشمار می رود. این قطعه به وسیله چند عدد پیچ و مهره مختلف به میل لنگ خودرو متصل می باشد. میل لنگ متصل به فلایویل آن را به چرخش درآورده و باعث ایجاد یک انرژی جنبشی خاص در آن خواهد شد. انرژی جنبشی القا شده از جانب میل لنگ به این قطعه به حدی زیاد است که اگر آن را از میل لنگ جدا کنیم فلایویل خودرو تا مدت زمان کوتاهی بدون هیچ اتصالی به چرخش و فعالیت خود ادامه می دهد.

وظایف فلایویل در موتور خودرو 

  • ذخیره کردن انرژی موتور خودرو جهت تعادل سرعت

خودرو ها به هنگام استارت زدن یک واکنش احتراقی ایتدایی را در خود ایجاد می کنند تا خودرو روشن شود و حائز اهمیت است که احترباق موجود در خودرو تنها به زمان استارت زدن ختم نمی شود و به همین منظور نیز باید از بنزین و یا سایر سوخت ها برای کارکرد این وسیله ها بهره برد اما آیا احتراق به طور دائم در خودرو ها در حال انجام است؟ در جواب به این سوال باید بدانید که انجام واکنش های احتراقی در اتومبیل به طور مداوم انجام نمی شود. فلایویل ها انرژی موتور خودرو را در زمان های وجود احتراق ذخیره کرده و در مواقعی که احتراق صورت نگیرد این انرژی را آزاد می کنند تا خودرو بتواند به درستی به عملکرد خود ادامه دهد.

  • همسان کردن سرعت میل ­لنگ

یکنواخت کردن سرعت میل لنگ ها یکی دیگر از مهمترین وظایف فلایویل ها به شمار می رود چرا که این قطعات به طور در چرخش و عملکرد میل لنگ ها تاثیر می گذارند.

  • منتقل کردن انرژی از موتور به ماشین

همانطور که در بخش قبلی نیز توضیح دادیم ذخیره کردن انرژی یکی از وظایف این قطعات محسوب می شود و همچنین گفتیم که این قطعه انرژی موتور را که از انجام واکنش های احتراقی تولید می شوند دریافت می کند و قابل توجه است بدانید که فلایویل ها تنها بخش از این انرژی را ذخیره می کنند و بخش دیگر مستقیم به بخش ها مورد نیاز خودرو ماشین منتقل می کنند.

علائم خرابی فلایویل ها

فلایویل ها نیز همانند سایر قطعات یدکی خودرو در صورت وجود اختلال علائم خاصی را از خود نشان می دهند که در صورت شناختن آن ها می توان بلافاصله رفع این علایم اقدام کرده و از پیش آمدن مشکلات بزرگتر جلوگیری به عمل آورد. ما در این بخش می خواهیم شما را با چند مورد از مهمترین و شایع ترین نشانه های خرابی این قطعه آشنا کنیم پس اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به سلامت قطعات خودرو خود اهمیت می دهید ما را در ادامه این بخش دنبال کنید.

  •  کاهش قدرت اتومبیل

انتقال انرژی موتور به ماشین از جمله مهمترین نقش های فلایویل در خودرو می باشد به گونه ای که اگر این قطعه به درستی کار نکند انرژی موتور یا به خودرو نمی رسد و یا این که انرژی دریافت شده توسط اتومبیل بسیار کنترل از حالت عادی خواهد بود.

  • وجود لرزش در اتاق داخلی خودرو

داشتن سطح صاف در فلایویل ها مهمترین ویژگی آن ها می باشد چرا که اگر سطح این قطعات صاف نباشد نه تنها انرژی موتور به طور دقیقی ذخیره نمی شود بلکه در کار میل لنگ تعادلی نیز اختلال ایجاد می شود و این عامل سبب ایجاد لرزش در خودرو و انتقال نوسانات جاده ای به اتاق داخلی اتومبیل خواهد شد.

بهترین فلایویل

همانطور که میدانید امروزه تولید کنندگان مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که این محصولات را تولید کرده و در دسترس خریداران قرار می دهند و حائز اهمیت است بدانید که تشخیص فلایویل با کیفیت از لحاظ ظاهری تقریبا محال است و تنها ویژگی خاصی که می توان از لحاظ ظاهری بررسی کرد صاف بودن سطح فلایویل ها می باشد اما شما خریداران می توانید برای اطمینان از کیفیت محصول به فروشندگان معتبر مراجعه کنید.

فروشگاه آنلاین ماشین پلاس ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به خرید و فروش قطعات خودرو در سراسر کشور می باشد که محصولات خود را با ضمانت اصلی بودن کالا و داشتن برچسب اطمینان در دسترس خریداران قرار می دهد به گونه ای که متمایلان می توانند محصولات خود را با بالاترین سطح کیفیت و مناسب ترین قیمت از این فروشگاه خریداری نمایند و بازدهی کامل را از محصولات خود کسب کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلیه قطعات یدکی خودرو و سایر خدمات مربوط به اتومبیل به وب سایت ماشین پلاس مراجعه کنید.