پراید به عنوان یکی از پر طرفدار ترین خودرو های موجود در کشور محسوب می شود چرا که از قیمت مناسبی برخوردار می باشد و به همین دلیل نیز تمرکز و بر روی قطعات این خودرو به شدت بالا است بنابراین تصمیم گرفتیم در این بخش توپی سرکمک پراید را از هر لحاظی برای شما تشریح کنیم تا بتوانید از هر آنچه در مورد این قطعه در ذهن خود دارید اطلاع پیدا کنید.

توپی سر کمک چیست و چه وظیفه ای دارد؟

توپی سر کمک یکی از مهمترین بخش های موجود در سیستم تعلیق خودرو می باشد که به کمک فنر متصل بوده و در قسمت بالایی آن قرار می گیرد. این محصولات به صورت دوتایی در خودرو ها وجود دارند به طوری که اگر توجه کنید همه خودرو ها دو عدد توپی سر کمک دارند که در سیستم تعلیق آن ها ایفای نقش می کند. توپی ها به صورت جدا گانه در طرف راست و چپ خودرو قرار می گیرند به گونه ای که یکی از آن ها در سمت راست و دیگری بر روی کمک فنر های سمت چپ متصل هستند. اهمیت وجود این قطعات به حدی بالا است که اگر دچار اختلال شوند کل اتاق خودرو دچار آسیب دیدگی خواهد شد چرا که تمامی نوسانات جاده ای و ضربات وارده بر خودرو به اتاق آن منتقل شده و آن را دچار آسیب دیدگی خواهد کرد.

وجود این قطعه در خودرو راحتی و امنیت سرنشینان خودرو را به مراتب نسبت به حالتی که وجود ندارد بالاتر می برد. چرا که اگر نوسانات جاده ای به اتاق داخلی خودرو منتقل شود کاملا برای راننده و سایر سر نشینان محسوس خواهد شد و این امر به شدت موجب ناراحتی آن خواهد شد پس همواره به سلامت توپی های سر کمک خود توجه داشته باشد.

حتما مطالعه فرمایید: چند راهکار ساده برای از بین بردن بخار چراغ خودرو

دلایل خراب شدن توپی سر کمک

همانطور که میدانید خودرو ها از قطعات مختلفی درست شده اند و کدام از آن ها دارای طول عمر خاصی می باشند ولی گاهی اوقات مشاهده می کنیم که برخی از قطعات خیلی زود تر از تاریخ مصرفشان مستهلک شده و دچار اختلال خواهند شد. توپی سر کمک نیز که یکی از قطعات سیستم تعلیق می باشد و به طور کلی با نوسانات جاده در ارتباط بوده و ممکن است در صورت بی رعایتی برخی نکات طول عمر آن به شدت کاهش پیدا کند.

این قطعه نیز مانند سایر قطعات خودرو دارای عمر مفید خاصی است و به علت اهمیت بالایی که در امنیت اتومبیل دارد بهتر است همانند سایر بخش های دیگر سیستم تعلیق به طور سالانه حداقل یک بار مورد بررسی و بازدید قرار گیرد. نقش توپی سر کمک در خودرو فوق العاده حیاتی می باشد به طوری که کوچک ترین اختلال عملکرد کلی خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این قطعه ها به حکم نقش خاصی که دارند با عوامل مخرب فراوانی در ارتباط هستند اما قابل توجه است بدانید که رانندگی با سرعت های زیاد، رانندگی نادرست و همچنین برخورد شدید با دست انداز ها تاثیر این عوامل را به شدت بالا خواهند برد بنابراین سعی کنید هنگام برخورد با دست انداز های جاده ای سرعت خودرو خود را تا حد امکان کاهش دهید و به آرامی با ان برخورد کنید همچنین پر هیز از رانندگی پر سرعت را هر گز فراموش نکنید چرا که نه تنها امنیت شما را حفظ می کند بلکه در مصونیت سلامت بسیاری از قطعات دیگر از جمله توپی سر کمک نیز موثر می باشد.

حتما مطالعه فرمایید: دیسک و صفحه و هر آنچه باید راجع به دیسک و صفحه دانست!

نشانه های خرابی توپی سر کمک

این قطعات نیز همانند سایر بخش های دیگر سیستم تعلیق در صورت خراب شدن از خود علائم خاصی را نشان می دهند که ما از طریق آن ها می توانیم متوجه شویم و بلافاصله جهت رفع آن ها اقدام نماییم. ما در این بخش می خواهیم شما را با چند مورد از مهمترین علائم خرابی این محصولات آشنا کنیم تا در صورت مشاهده آن ها سریعا جهت رفع علائم اقدام نموده و از ایجاد مشکلات بزرگتر جلوگیری نمایید. ما را در ادامه دنبال کنید.

  • صدای همانند کوبش در قسمت فنر های خودرو

توپی همانند مفصل بین استخوانی عمل می کنند به گونه ای که اگر این مفصل از کار بیافتد کمک ها بر رویی هم کوبیده شده و صدا هایی از خود نشان می دهند.

  • قرچ قرچ کردن و صدا سائیدگی به هنگام بر گشت فرمان از حالت دور به حالت عادی

همانطور که گفتیم هر خودرو دارای دو عدد توپی می باشد که در سمت های راست و چپ جلو خودرو قرار دارند و قابل توجه است بدانید که در صورت ایجاد اشکال در توپی هر کدام از سمت ها اگر فرمان خودرو را به همان سمت بچرخانیم و دوباره به حالت عادی برگردانیم متوجه صدایی شبیه ساییدن دو جسم یر روی هم خواهیم شد که نشان از خرابی توپی های سر کمک خودرو می باشد.

  • لرزش فرمان خودرو

همانطور که گفتیم اگر توپی های سر کمک دچار اختلال شوند، نوسانات جاده ای به طور مستقیم به اتاق داخلی خودرو منتقل شده و به عبارتی تعادل خودرو نسبت به قبل به مراتب کمتر خواهد شد که در این صورت ممکن است با لرزش فرمان نیز مواجه شوید.

قیمت توپی سر کمک

همانطور که می دانید در بازار خرید و فروش هر محصولی ممکن است با تفاوت قیمت های گوناگونی روبرو شویم و قابل توجه است بدانید که قیمت این محصولات با توجه به فاکتور های گوناگونی ممکن است متغیر باشد به همین دلیل ما در این بخش سعی داریم شما را با چند مورد مهم از عوامل تاثیر گذار بر قیمت توپی سر کمک آشنا کنیم چرا که هر یک از این عوامل یه صورت مستقیم و غیر مستقیم می تواند قیمت این قطعه را تعیین و یا تغییر دهند.

  • مقاومت حرارتی بالا

مقاومت حرارتی یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که محصولات مرغوب را از نا مرغوب متمایز می کند. این قطعات به طوری مدام در حال انجام فعالیت و اصطکاک می‌ باشند که در نتیجه این اصطکاک ها و فعالیت های مداوم، دمای آن ها بالا خواهد رفت و اگر در برابر این دما مقاومت نکنند دچار اختلال خواهند شد.

  • ساخته شده مطابق استاندارد های روز دنیا

خریداران این محصولات همواره دقت داشته باشید که این قطعات را از فروشندگان معتبر و همچنین برند های با کیفیت خریداری نمایید. برند های معتبر اغلب محصولات خود را با استفاده بهترین مواد اولیه و همچنین مطابق با استاندارد های روز دنیا تهیه توزیع می کنند.

  • فروشنده معتبر

همانطور که میدانید امروزه فروشنده های گوناگونی در سراسر کشور وجود دارند که انواع مختلفی از این محصولات را کیفیت ها و قیمت هایی گوناگون در دسترس خریداران قرار می دهند اما اگر بخواهیم یکی از بهترین آن ها را به شما معرفی کنیم می توانیم به فروشگاه آنلاین ماشین پلاس اشاره کنیم.

ماشین پلاس بزرگترین ارائه کننده آنلاین خدمات مربوط به لوازم یدکی خودرو در سراسر کشور